Licitacije-aukcije

 

Licitacije , aukcije kao alat za prodaju    


Internet aukcije
     Licitacije, aukcije su uglavnom nekakve kopije licitacija u starnom životu.Na ovim sajtovima  je omogućeno da se prodaja vrši po principu licitacije, tako čto se kupci nadmeću i podižu ponude za proizvod koji se postavi na licitaciju. Kao i u stvarnom licitiranju kupac postaje onaj koji ponudi najviše, odnosno najveću cenu.Vrlo popularan i efikasan vid za prodaju pošto je primamnjiv velikom broju kupaca.Prilikom licitiranja se postavlja vreme do kada licitacija traje. Jasno se može videti koliko je još vremena ostalo do isteka licitacije. Praktično pobednik u licitiranju postaje onaj koji u trenutku isteka vremena postavljenog za licitaciju ima ponuđenu najveću cenu.

     Ta cena ne mora obavezno biti Vaša najveća ponuđena , nego je to cena veća od one na kojoj je drugoplasirani ponuđač stao. Npr. ako ste ponudili za nešto 4000 din ne mora da znači da ćete i kupiti za taj iznos .U praksi se dešava da je to manja cena, jer nije bilo drugih ponuđača koji su Vas pratili odnosno ponudili tu cenu.Ako je drugi, u trenutku isteka vremena za licitaciju, ponudio 3000 onda ćete taj licitirani proizvod dobiti za npr. 3010 din .Ovo je samo primer pa u svakom slučaju ova pravila po kojima se odvija licitiranje treba proučiti konktretno na svakom sajtu na kom učestvujemo. Bilo kako bilo ovaj vid prodaje treba koristiti zbog njegove popularnosti kod kupaca.Osim same prodaje licitacija je korisna i da se prepusti tržištu da odredi trenutnu vrednost onoga što prodajemo.Nekada je to više nego što mi očekujemo , ali isto tako zna biti znatno ispod naših očekivanja. Takođe se pomoću licitacije može ispitati i zainteresovanost za određenu ponudu.Ako se odlučimo za prodaju ili kupovinu putem licitacije, treba se dobro upoznati sa pravilima za licitaciju koja važe na tom konkretnom sajtu , kako bi izbegli eventualne nesporazume nakon završene licitacije.

   Kupovina na online aukcijskim sajtovima kupcima može doneti veliku uštedu.Često se desi da ta ušteda bude i 40-50 % . Mnoge radnje iz unutrašnjosti i manjih gradova postavljaju (i prodaju) svoje proizvode po mnogo nižim cenama nego što se ti proizvodi mogu naći u prodavnicama većih gradova.Njima pojava internet prodaje , expres pošte , i aukcijskih sajtova omogućava prodaju i kupcima iz svih delova zemlje, njihovo tržište postaje cela Srbija.





     Sa druge strane mnogim prodavcima prodaja na ovaj način je dobra prilika da podspeše svoj biznis . Oni tako mogu da izađu na internet tržište , odmere snagu i vrednost svog proizvoda, brenda usluge, i naravno da tako otpočnu ili podspeše svoju internet zaradu.Imajući u vidu popularnost ovakve vrste trgovanja za prepotuku je da se proba , pa ako ide što ne iskoristiti i ovu mogućnost.

     Dobra strana ove trgovine je što se ovde može prodavati kako nova tako i stara polovna , malo korištena  , ali i davno zaboravljena roba.Skoro u svakoj kući (tavanu podrumu ili špajzu) ima stvari koje se više ne koriste , čak i smetaju .

     Naravno kao i svaka druga prodaja internetom i aukcijske prodaje mogu biti predmet prevara i zloupotreba. Koliko god se ovi sajtovi trudili ( a zaista se trude da ih otkriju i odstrane) da ih spreče, prevare su uvek moguće, pa treba biti oprezan.

      Postoji više vrsta licitacija: engleski , holandski tip aukcije, zapečaćene aukcije , aukcije tipa Vickrey , dvostruka aukcija. Kako one funkcionišu možete pročitati detaljnije.


Нема коментара:

Постави коментар