Mali oglasi

     Prodaja internetom je praktično počela tako što su se pojavili sajtovi na kojima  su se postavljali mali oglasi . Veliki deo internet trgovine se obavi zahvaljujući sajtovima za male oglase . Prodaja pomoću sajtova za male oglase se svodi na pripremu i postavljanje malih oglasa . Postavljanje malih oglasa je uglavnom jednostavno i besplatno . Kod nas je još uvek izražena navika prodaje i kupovine pomoću malih oglasa . Pojavom interneta ta mogućnost prodaje se lagano preseljava na sajtove za male oglase .


Kako napisati tekst oglasa ? - nije svejedno !


     Trebalo bi ipak uložiti malo truda u sastavljanje teksta za oglas , jer je to važno za pretraživače koji će kasnije dovoditi internet korisnike do našeg malog oglasa. Dobrim odabirom reči u oglasu se može znatno uticati na pojavu oglasa prilikom pretrage kod internet pretraživača.  To treba da su tzv. ključne reči koje posetioci interneta traže. Pomoću kojih traže ono što žele, ono što upisuju na google ili dr. pretaživač kada  im je nešto potrebno. U većini slučajeva se ovaj trud oko sastavljanja teksta oglasa isplati . Takođe su od velike važnosti i fotografije koje postavljamo.Kupovina preko malih oglasa je za kupca sama po sebi otežana , pa stoga treba opisom i fotografijama pomoći kupcu da sagleda ponudu što realnije i objektivnije. Opis proizvoda , usluge , naše ponude treba tako uraditi da kupac stekne što bolji uvid u ono što mu nudimo . Ono što se ne može zaključiti iz fotografija treba posebno istaći i naglasiti u opisu.Neki od sajtova za male oglase omogućavaju da se u tekst oglasa ubaci link ka nekoj internet stranici. Ovu mogućnost svakako treba proveriti i iskoristiti.




Predstavi se i počni


     Potencijalni kupci mogu da vide Vaše kontakt podatke koje ste prilikom predaje oglasa ostavili. Ukoliko se za trenutak postavimo u ulogu kupca ,  postaće nam jasnije zašto je važno ostaviti naše podatke prilikom predaje oglasa. Kada uz oglas za proizvod koji nas interesuje vidimo ostavljenu samo email adresu , prva asocijacija za veliku većinu internet korisnika je da se radi o nečemu mutnom . Da se želi prikriti identitet prodavca , jer za to sigurno ima neki razlog. Kako poverovati da je prodaja stvarna , realna , kako tamo "nekoj email adresi"  uplatiti avans za slanje proizvoda . Ukoliko je namera oybiljnije se baviti i prodavati putem interneta onda dajmo  mogućnost kupcima da saznaju za nas , da postave pitanja,  ako žele i tako da otpočnu kupovinu. Procesu kupovine po pravilu predhodi kontakt i neko pitanje u vezi ponude. Najveći nedostatak internet prodaje je upravo nemogućnost direktnog kontakta. Omogućimo li taj kontakt putem telefona,  email-a , predstavimo li se imenom i prezimenom , delimično možemo taj problem da ublažimo.
   

Postavljanje malih oglasa


    Na nekima od sajtova je potrebno samo da se registrujete. Nakon obavljene registracije možete početi sa postavljanjem malih oglasa. Mali oglasi su skoro u većini slučajeva besplatni . Takođe postoji sajtovi  gde se oglas može postaviti i bez registracije. Postavljanje malih oglasa je uglavnom jednostavno , a oglas se pojavi odmah nakon unošenja , dok na nekim sajtovima je potrebno pregledanje od strane administratora i odobrenje pa tek onda se pojavi . Ovo odobravanje može da traje i do 24 h. mada je najčešće mnogo brže. Ako se imate nameru baviti prodajom pomoću malih oglasa nije na odmet napraviti mali podsetnik o sajtovima na koje postavljamo oglase .  Tu treba uneti šifre i  naziv pod kojima ste se registrovali (ako je neophodna registracija). Pored toga u podsetnik bi trebalo uneti i vreme kada smo predali oglas , kako bi ga svremena na vreme osvežili .
    U svakom slučaju bilo bi dobro unapred pripremiti tekst oglasa kao i fotografije koje želimo postaviti , kako bi našu prodaju oglasili što bolje. Ovaj tekst treba dorađivati sve dok ne bude potpuno razumljiv za kupce, a sa druge strane dobro optimizovan za pretraživače.

   

   

Osvežavanje uvek prija


       Nedostatak sa besplatnim malim oglasima je što su ograničenog trajanja , pa samim tim i njihovo prikazivanje nakon isteka tog vremena prestaje . Takođe je još veći  nedostatak što svaki novi oglas koji se postavi u našoj grupi potisne naš oglas nadole. Tako se dešava da se naš oglas relativno kratko zadrži na vrhu strane , odnosno na mestu na kojem će ga posetioci tog sajta lako uočiti i eventualno pročitati. Na bolje rangiranim i posećenijim sajtovima će postavljeni oglas kraće biti na prvoj strani , upravo zbog toga što se na takvim sajtovima češće postavljaju oglasi . Manje posećeni sajtovi će naš oglas duže vreme imati na vrhu  , ali je zbog manje posete  manji i broj ljudi koje će videti oglas . Zbog svega ovoga nije na odmet da se oglas postavi kako na visokorangirane sajtove , ali isto tako i na one koji su manje posećeni
    Zbog ove dve stvari potrebno je oglase obnavljati u nekom vremenskom periodu kako bi ih ponovo poziocionirali na vrh.Ovo vreme ,koje moramo za ponovnu postvaku oglasa utrošiti, je praktično i jedina cena koju moramo "platiti" za reklamiranje i prodaju na sajtovima za besplatne male oglase.Doduše , na nakim od sajtova je moguće , samo produžiti stari oglas. Čak nas putem email-a opominju da nam ističe oglas . Ovo je naravno lakša opcija za ponovno postavljanje oglasa , ali nije i najbolja.Ponovno postavljanje malog oglasa obezbeđuje njegovo pojavljivanje na vrhu liste što je veoma važno i korisno.U svakom slučaju treba proveriti da li produženje starog oglasa dovodi do njegovog pojavljivanja na vrhu liste.Ako to nije slučaj onda se isplati uložiti dodatni trud i postaviti oglas ponovo.

Нема коментара:

Постави коментар